Monday 30 April 2012

MEI

Assalamualaikumwarahmatullah hiwabarakatuh..
memandangkan esok dah 1 Mei...

bila hari lahir anda dah dekat..
apa yang anda rasa??
seronok??
sebab dapat hadiah banyak
sebab ada orang ucap HEPY BUFDAY kepada anda
sebab ada orang post kat wall anda HEPY BUFDAY

tahukah anda..
bila tiba hari lahir anda..itu bermakna..
anda dah tua..
anda dah kerepot..haha << faham ka..
anda dah besar tapi perangai macam budak-budak yang tak pi sekolah agi...

seronok tak bila tiba lahir anda??
anda tak takut ke??
anda dah tua ...dah nak dekat dengan mati
takut mati?? tak takut??



sesungguhnya, ada tiga golongan dalam hidup ini.. 
  • orang yang ingat mati
  • orang yang lupa mati
  • orang yang takut mati

orang yang ingat mati sentiasa berusaha menambah amalnnya di muka bumi dan menjauhi maksiat.Ini kerana dia tahu bahawa maut itu sentiasa dekat dengannya dan dia sedar bahawa perjalanan hidup ini singkat semata.

Golongan yang kedua yakni golongan yang lupa mati.Golongan ini menganggap dosa dan pahala hanya perkara remeh dan tidak perlu diambil berat.Mereka menganggap bahawa mati itu lambat lagi masanya dan masa hidup adalah masa untuk melakukan apa sahaja yang diingini .

Golongan yang terakhir pula ialah golongan yang takut mati.golongan ini sentiasa takut dan memikirkan pasal kematian tetapi mereka sangat takut sehinggakan tidak mampu berfikir dengan waras.Ini adalah satu perkara yang boleh membawa mudarat dalam kehidupan manusia.Dan ada pula yang mereka takut mati kerana mereka takut harta mereka akan diambil oleh orang lain, anak2 mereka dan keluarga mereka ditinggalkan tanpa penjagaan dan sebagainya.Mereka lebih risaukan nasib saudara mara mereka sedangkan mereka sepatutnya merisaukan nasib mereka yang bakal ditanya dan disoal serta diseksa oleh malaikat maut di dalam kubur.Dan apabila tiba hari pembangkitan, tiada siapa pun yang akan peduli akan nasib kita melainkan diri kita sendiri.

dimana anda??
MUHASABAH DIRI

okey sebenarnya bukan saja syok-syok nak umumkan bila hari lahir saya..cuma saja nak kongsi orang yang hari lahirnya bulan Mei...

berikut adalah orang yang dekat dengan saya yang tarihk lahirnya jatuh pada bulan Mei.

MAK SAYA (MAK DIUTAMAKAN)
25 MEI 19**
kenapa saya bintangkan..haha..biarlah rahsia..
mak saya sangat comel..tengoklah sapa anak dia..tak nak ahh cerita pasai peribadi saya..

SYAZWANA
9 MEI 1995
dia kawan saya.kami tak rapat .tapi selalu buat-buat rapat.ukhuwah fillah

AMINUR AFIQ
22 MEI 2005
my anak menakan yang paling disayangi.saya selalu bergadoh ngan dia.ada ja tak puas hati.bergadoh bukan setakat dengan mulut tapi dengan tumbuk-tumbuk, tarik-tarik rambut sekali.tapi apapun kalau mood dia baguih kami selalu salaing mengajar.mengajar? ya dia sekolah Cina. dan saya memang suka sangat la nak belajar Mandarin.jadi, dia lah yang menjadi tenaga pengajar saya selain internet.

FAIRUZ
14 MEI 1995
saya tak rapat ngan dia.tapi dah dia jugak beranak bulan mei.so, tak salah kita kongsi.

USTAZ HAMIDI
13 MEI 19**
ustaz kesayangan saya.dia nih tegas. dalam tegas dia..dalam hati ada taman.haha..saya tak kan penah lupa jasa dia.dia rapat ngan saya sejak dia mula mengajar saya darjah empat.

TEACHER ZAITON
29 MEI 19**
teacher yang sangat sporting.

AIMI ZUHAILY
23 MEI 1995
budak nih..sekolah rendah sekali.tak ada apa yang istimewa.

AMINUL HADI
22 MEI 1995
juga kawan sekolah rendah.dia nih ketua mafia masa sekolah rendah dulu.jahat gila dulu masa sekolah..haha sorry..sekarang baik kot

SYAKIRIN
19 MEI 1995
kawan FB ...lama tak dengar cerita..dulu rajin bergadoh ngan dia..KIM HYUN JOONG celup..hehe..peace

CIKGU NORMEEZANA
18 MEI 19**
cikgu kelas ambe masa darjah enam..garang..hehe..tapi best dia ajaq math

AIN
 5 MEI 1995
sepupu hidayah yang comel..

POK WOR
2 MEI 19**
cikgu practical addmath ambe.cool

KAK AYU
2 MEI 19**
kak ipar saya yang disayangi.

ABDELFATAH SAFI
23 MEI 1981
pemain import Kedah..kagum sekali dengan dia.main bola tutup aurat.pemain Malaysia patut contohi dia.nama negara Islam tapi tak melambangkan Islam.

MAT
15 MEI 19**
haha...dia kok tiba-tiba tarihk lahir sama ngan aku...ek sama la plak..cam mana bley sama nih?..sape keluar dulu dia kalah?...sudah semestinya si MAT nih keluar dulu,..dia tua dari aku...hehe...dialah yang kalah

n akulah...pemenangnya..
15 MEI 19**
hari lahir aku...

ini bukan pertandingan apa-apa okey..just nak bagitahu  ramai gila kot yang tarihk lahir dia bulan mei...

SELAMAT HARI LAHIR.SEMOGA HIDUP ANDA DILIMPAH KEBERKATAN DARI ILAHI.SEMOGA PANJANG UMUR DAN DIMURAHKAN REZEKI AMINN...

p/s : saya penah dengar yang sorang ustaz nih cakap.elakkan cakap SELAMAT HARI JADI..lebih baik SELAMAT HARI LAHIR..sebab kita tak tahu bila kita dijadikan..

ada lagi sambungannya...
nih pun sebab ada org sibok nak suruh cerita tentang dia :P
saya nak exam so saya percepatkan update blog ttg hari lahir nih 

WASSALAM...

SORRY TAK MENARIK~




No comments:

Post a Comment