Saturday 14 April 2012

Kagum #1

Assalamualaikum semua...terima kasih kerana sudi menjengah blog saya....
dah lama tak update blog..tapi hari ni tiba-tiba tergerak hati nak update blog..
saya bukan blogger setia...saya menaip atas dasar nak berkongsi, nak releskan tension dan saja syok-syok...
hari ni saya nak cerita tentang SESEORANG....jeng..jeng...
siapakah gerangannya??
bukan pakwe kucing saya mahupun pakwe kucing jiran sebelah rumah saya...
tapi tentang seeorang yang saya agak kagum...tapi memang tak boleh kagum lebih-lebih...cukup sekadar  sikit-sikit...yang berhak dikagumi hanya Allah..Tuhan yang Maha Esa.
tapi yang saya nak cerita nih bukan seseorang tetapi banyak orang..apapun sekarang saya nak memeperkenalkan sorang-sorang orang yang saya kagum...
mereka ini bukanlah kerabat diraja mahupun orang yang berpangkat Datuk dan VVIP tapi hanya orang biasa-biasa...
terkenal??
boleh dikatakan terkenal la jugak...

YANG PERTAMA

okey dia nih adalah seorang blogger yang saya kagumi....saya start jumpa blog dia masa saya tengah skodeng-skodeng blog stoking putih iaitu blog milik IM Asyraff...
bila saya mula baca entry-entry yang dia tulis...saya mula jatuh hati segala bagai...
entry dalam blog dia boleh membuatkan orang ketawa, menangis, kemaruk, kadang-kadang terguling-guling secara automatik...dan juga boleh buat kita muhasabah diri....yang tu yang penting sebenarnya...blog dia memang cukup bermanfaat untuk semua orang...anda tidak akan rasa buang masa bila baca blog dia...bunga-bunga bahasa yang digunakan cukup mengagumkan saya...satu lagi, dia nih suka cipta quote tau...dan quote dia sangat best....
okey sekarang saya nak bagi tahulah siapa tuan empunya diri...
nama diberi Hami Asyraff...semua adik-beradik dia nama hami...saya follow habis dia punya twitter, facebook, blog, mahupun mengelike dia punya fanpage...dia nih orang Kedah...nampak gaya macam tenang orangnya..raut wajahnya ada dikit macam IM Asyaraf...kebetulan nama pun nak seakan...dia kerja sebagai seorang sales engineer ...dan penah melanjutkan pelajaran di UiTM dalam bidang engineering ...
nak tengok gambar dia?



okey gambar nih saya curi dari cik Google..


 okey camna?ada rupa tak...sesuai pi isi borang untuk masuk Imam Muda right?haha...
saya tak nak cerita lebih-lebih takut tersilap pulak...
jadi kalau nak kenal lebih dekat bukak la dia punya blog: bloghamiasyraff

YANG KEDUA

entah kenapa aku boleh pi minat dia...aku pun tak taulah..tang mana yang menariknya?? tang mana yang tertarikinya??tang mana tarikannya??
okey sekarang nih aku nak cerita tentang seseorang yang aku kagum bukan atas dasar apa-apa..cuma saja syok-syok..
rupa?boley lah tahan...
"eh tak sangaka eh orang macam hang ada jiwa rock parang"
yeah...
veliau adalah seorang guitarist...guitarist kepada kumpulan hujan(sekarang)
aku start minat veliau masa ada rancangan Hujan di pegi Paris tuh...sapa tengok?sapa tengok?
bagi aku dia punya aura yang tersendiri...dia cakap Kedah piauwwwwwwww baq ang...kadang-kadang rasa macam nak terguling-guling baca komen-komen kat fanpage dia...
Noh pernah berkata "manusia yang paling Kedah di dunia adalah dia(orang yang aku sedang bercerita)" ceh macam kata-kata pujangga la plak..
tengok!! saya dah menbahasakan diri saya aku.....adoi...tak pa-tak pa..kita tukaq balik kepada saya...hehe
tak mau cita panjang-panjang satgi hampa tak larat nak baca pulak(bajet blog femes).

memperkenalkan veliau ialah Ag CoCo...wah oriang putih mana pulak nih..rileks-rileks...veliau bukanlah oriang putih mahupun bangla tetapi veliau ialah orang melayu asli dalam erti kata lain oriang melayu tulen.. Orang Paling Kedah Di Dunia...pi mana pun cakap Kedah..noharam betui..hehe...kurangkan cakap cegini kalau dah balik umrah ye Ag...

sebenarnya dalam identity card dia bukan nama dia Ag CoCo okey...
nama ialah  Mohd Hezry Bin Haji Mohd Hafidz....wah sedap nama bapak kau berikan Jah...sedap baq ang nama dia...dia nih orang Aloq Setaq...dia suka sangat kucing...ada sekoq kucing dia yang aku kenai ..nama dia Sifoo...besaq gila baq ang....dalam rock-rock dia ..tapi dia nih penyayang orang nya...ohh...lupa nak gtau dia nih dulu kumpulan Coco...kalau tak tau pi search kat youtube..satu lagi tarikan dia adalah...dia nih adalah bekas pelajar Sekolah Menengah Agama Maktab Mahmud...wah..wah..sekolah agama kau...tapi apapun...dia tetap cool dan tak lupa diri...orang cam gini la kita patut kagum...


sorry! gambar diambil dari FB veliau...veliau baru sahaja pulang dari mengejakan umrah..
dia nih peminat Avril Lavinge tau...
lupa lah nak gitau...dia nih sangat mesra peminat....jadi mpa antaq ja apa-apa kat wall dia pasti dia balas..


 saya dah banyak kali post kat wall...dan saya buat koleksi printscrint..hehe minat punya pasai..
dia nih kalu dah start main guitar ...mula lah naik sheh...haha...apa-apa pun hidup Kedah...
nak tau lebih lanjut cari fanpage dia okey...ROCK JUGAK AKU NIH

YANG KETIGA

dia juga seorang blogger ...dah dua orang jejaka saya cerita...sekarang saya nak cerita seorang gadis yang comel gila...try search Yasmin Redzuan...pasti keluaq gambar Hana Tajima...eh apasal pulak Hana Tajima...yang nak dicari Yasmin Redzuan..heyhey...inilah realitinya...muka dia nih sejibik Hana Tajima tau...tak kenal Hana Tajima? ahh aku pon tak kenal...ala orang yang pakai shawl berjuntai-juntai tuh tak kan tak kenal Hana Tajima(Sorry agak emo).
eh bukan Hana Tajima yang saya nak ceritakan tetapi Yasmin Redzuan...dia nih gila comel...
apa yang buat saya kagum sebenarnya?
okey sebelum-sebelum nih entry blog dia banyak kisah percintaan dia denga seorang jejaka yang diberi nama Bangla...haha...sorry,..sorry..bukan bangla nama dia..nama dia Areezal Kasmuri...saya tak kenal pon dia...dan saya agak tersentuh..wah ini bukan cerita sedih...bila ada satu entry nihkan telah menyedarkan saya...dan membuatkan saya nak jadi macam dia...dia berubah lah...dia dah pakai tudung yang agak labuh..dah mula tutup bahagian yang tak sepatutnya..dia pakai Tudung Labuh lah....saya teringin nak jadi macam dia...saya mula nampak orang yang pakai tudung labuh nih lebih manis dan sedap mata memandang..wah kak Yasmin saya nak jadi macam anda...tapi dia still dengan perangai dia yang agak gila-gila....
bila baca blog dia rasa macam nak terguling-guling jugak...
tapi sekarang dia dah privacykan blog dia ahh..sibok ngan bisnes kot
kiri:Yasmin kanan:Hana

gambar ini lebih ayu dan sopan kan..hehe...

okey itu dia Kak Meen comelkan...
eh lupa nak bagitau nama blog dia..blogbanglamerahjambu...unikkan nama...dia abadikan nama pakwe dia ahh...Bangla~

Sorry!!panjang gila...
wah penulisan saya nih perlu banyak dipebaiki....
saya hanya kagum dengan mereka...
sebelum mereka saya lebih kagum dengan mak, ayah mahupun ahli keluarga saya :D
dan sebaik-baik kekaguman itu hanya lah kepada Allah...manusia yang berhak disanjungi...Nabi Muhammad S.A.W.
sorry saya malas nak link kan blog mereka..jadi carilah sendiri yerr..cari je ...junpak punyerr..percayalah...
to be continued~

3 comments: