Saturday 12 May 2012

SIAPA DIA?

ASSALAMUALAIKUM...
apa khabar semua...sibuk study??

semalam aku ada TERtengok Bintang RTM...ayah aku yang bukak okey..aku tak sengaja tengok..aku masa tuh dok tengok cerekarama Teratak Shamsiah..<<nih pun sebab nak tengok Asyraf Muslim...tapi aku tertidoq...tak dan tengok habis..
aku sempat tengok beberapa orang peserta dan peserta last sekali aku tengok jugak...nama dia aku tak ingat tapi aku sempat google tadi...


kalau korang nak tahu sapa dia...korang tengok yang paling korang rasa dia comel..muka pon dah nak macam HZ.. dia laki tau bukan perempuan..umur 19 tahun...

sebenaqnya bukan nak cerita pasai dia...tapi nak cerita pasai lagu yang dinyanyikan dia...lagu apa..?
dia kata lagu tu tak ramai orang tahu...
bila dia start nyanyi baru aku perasan yang lagu nih best gila kot...aku penah dengaq lagu nih...syahdu ja dengaq...
bila demgaq dia naynyi aku jerit-jerit dan cakap "adik suka lagu nih, lagu lama nih" aku memang layan lagu lama-lama...
pastu ayah aku cakap...eh lagu nih bukan lagu Vietnam ka??
eh tau pulak ayah aku..
pastu pagi ini aku cuba untuk cari lagu nih..nak dengaq puas-puas ditambah dengan aku tertanya-tanya siapa penyanyi asal lagu nih...
bila aku cari dan aku jumpa just nama penyanyi tuh...tapi muka dia aku tak tau...nama dia Farish...
suara dia sedap sungguh..macam nak gigit-gigit nak makan-makan ja...

dan aku try la cari yang versi vietnam pulak....tapi terjumpa versi cina...aku baca komen-komen yang kat bawah...aku terjumpa seorang manusia nih dia senarai semua link termasuk malay version...

tapi bukan disitu saja..aku jugak terjumpa lagu lain...lagu yang jugak dinyanyikan Farish iaitu Mahligai Cinta yang ada Korean Version....aku tertanya sapa lah si Farish nih...so, bagi sapa yang tahu tolong bagitahu aku ek..aku nak tahu SANGAT-SANGAT okey..sangat-sangat...aku jatuh hati dengan suara dia...

sebelum tuh jom layan lagu nih:

HARUSKAH DI UJI

ini lagu yang dinyanyikan oleh Farish Versi Melayu


ini versi Hokieen yang dinyanyikan oleh Yogi 

okey ini pulak Versi Vietnam yang dinyanyikan oleh Minh Tuyet..serius aku tak tahu nak sebut nama dia...

tudiaqq dia keluaq versi Mandarin pulak...okey yang nih dinyanyikan oleh Nicholas Teo..

ada satu lagi tapi tak jumpa iaitu Versi Thailand....

*UPDATE haruskah diuji versi english


MAHLIGAI CINTA-FARISH

yang nih lagu yang jugak dinyanyikan oleh Farish 

ini lagu Mahligai Cinta versi korea yang dinyanyikan Kim Bum Soo

best tak dengaq lagu tuh..best kan? 
aku cam nak nangis setiap kali aku dengaq lagu tuh...
aku nak tahu sangat-sangat siapa Farish..bagi sapa yang tahu ..tolong bagi tahu aku okey....

SIAPA FARISH???????????

Assalamualaikum....

1 comment: