Monday 23 January 2012

perihal aku


hari ini terasa pulak aku nak cerita tentang aku....
ini bukan sebab aku nak buka pekung..tapi aku sekarang berada dalam dilema....
aku nak keluaq dalam dilemu tersebut...
aku cerita ni pun sebab nak minx pendapat org.....
aku nak amik SPM tahun nih...tapi dok terhuyang-hayang lagi..
macam dah xdak hala tuju....
habis SPM mesti semua nak dapat keputusan yang elok kan....begitu jugak dgn aku....
teringin jugak nak masuk universiti terkemuka...buka glamor yang dicari...tapi nak juga standing dgn org lain....xkan nak dok rumah qeja makan tidoqmakantidoq ja
aku nak cepat2 masuk universiti and nak qeja....bukan nak lari dr tangungjawab sbgai seorang pelajar...tp bagi aku.....bila da keja lagi tangunggjawab banyak kan....
disini aku nak minx ssesangat kpd siapa yg sedg bergelar mahasiswa/siswi @ da bekerja...,,,,tolong bukakan minda aku....aku dah x tau dah nak minx pendapat dr siapa.....aku takut la....aku nak ubah hidup aku....keluar dari dileema yg lagi 1...
aku sedar....SPM bukan bley wat main2....ini ujian dunia....aku nak jugak qeja besaq2......xkan aku nak jadi suri rumah tangga sepenuh masa...aku x mau....kut2 aku dapat kawin ngn anak qaja ka x pa la jugak....mimpi boley...
so, aku xmau cakap panjang2...aku skrang nak minx pendapat ja....aku x taula apa yg sesuai dgn aku
kadang2 bila cikgu tanya cita2....aku fikir beribu-ribu kali....aku x tau nak jadi apa...jalan penyelesaiannya...aku cakap aku nak jadi doktor....tpi hakikatnya aku x minat langsung nak jadi doktor....TAKUT....
aku nih jenih org yang kurang confident....so, nak buat suatu qeja selalu teragak-agak,....susah la cam ni....nak cakap pun kadang2 guna KOT-KOT ja kat belakang.....

No comments:

Post a Comment