Wednesday 25 January 2012

nasihatkan sye!!


Assalamualaikum wbt....
pertama sekali aku nak minx maaf kpd yg lebih tua dan kawan2 aku...sbb aku mnggunakan AKU dalm penulisan ini....serta aku menggunakan banyak SHORTFORM...ini bagi memudahkan aku untuk menyusun bicara aku supya lebih cepat menulis dlm masa yg agak singkat ini....
terima kasih kerana sudi menjenguk blog aku yg x seberapa...aku tahu blog ini x standing dgn blog2 yg lain yg lebih mndpt sambutan drpd org ramai...

dipagi yg indah dan lagi sejuk ini aku nak cerita ckit ttg nasihat yg telah diberikan oleh org trtnt yg hadir dalam hidup aku...mereka ini bukan istimewa ttp mereka ini hanya sudi untuk menegur tingkah laku aku yg keanak-anakkan (mayb)...dan nasihat ini jugak boley dijadikan pedoman buat pembaca disini...aku x nak higlightkan siapa yg bagi aku nasihat yg berguna tuh..tp aku hanya nak focuskan apa yg diperkatan mereka..mereka ini aku x kenal ttp sudi mengur aku yg terlebih dlm mmbuat tindakan..aku tau aku adalah insan yg lemah...mmg xkan lari dr kesilapan...

tanpa mmbuang masa lagi aku nak siarkan sddikit nasihat yg aku kumpul hasil dr komen2 @ aku sendiri chatting ngn org tu...perlu aku ingatkan ada yg PEREMPUAN dan ada yg ada lelaki....terima kasihh banyak2 la kerana tegur aku...."Sahabat yg baik itu adalah sahabat yg akan menegur perbuatan yg salah yg anda lakukan" lebih kurang macam gitulah bunyinya..

 eh..kakak ni sebenarnya nama dy sama dgn sy... dy pljr usim...dy banyak jugak la..ingatkan sy....


dy ni sebenarnya perempuan..sngaja dy letak gamba lelaki... kita x sek skali dah...dlm leka sy main game...dy ingatkan sy... keutamaan itu perlu diltkkan kpd Allah~


yg nih sbagai peringatan...yg perempuan2 disina...jagalah batasan dalam pergaulan yerr... jgan jadi murah sangat nanti laku plak(melawak )

 




sebenaqnya ada banyak nasihat lagi...dah sampai setengah muka sy tulis...tengok2 semuanya dah ilang..sbb ada sorg kakak nih..dy selalu nasihatkan sy tp tengok dy yg menghilng nth kemana...fb dy dah xdak...so nak cri balik mmg susah~

bagi sspa yg perasan bahawa komen2 itu adalah diri dy..sy minx maaf ..x berniat apa2...hanya untuk memperingati....moga berguna untuk yg lain...

nasihat la saya..banyak2 pon xpa...InsyAllah sy akan ubah....nak cakap sy nih g***k ka...sy no hal...yg penting jagan mengata sy dr belakang....tolong sangat2...nasihatkan sy yg x brapa nak ketahuan nih....

mood:muhasabah diri~

No comments:

Post a Comment