Thursday 21 February 2013

dia yang aku cari

hallooo...
actually aku nak cakap pasai lelaki yang telah aku kenali di zaman persekolahan...perkenalan aku bermula ketika aku memulakan langkahku untuk ucap tahniah kerana mendapat keputusan yang cemerlang....itu adalah tidak sengaja..aku betul-betul tidak sengaja untuk mengucapkan hal yang tersebut...tetapi entah kenapa hari-hari pulop dia chat dengan aku...apa yang ditanya aku jawab jew...tapi tidaklah sampai kepada benda-benda yang mengarut....naik tingkatan lima aku mula rasa hairan...dia dah berubah...habis aku tak berubah??tanya diriku

yes ..dia berubah sangat....dia sudah boleh digelar sebagai prndakwah...dia dah start bagi ceramah dekat kuliah 3minit di sekolah...dia sudah jadi pengawas...dan paling mengejutkan aku dia masuk MTQ...aku taknak cakap lah dia ambik bahagian apa...

dia sangat berubah...dia sudah menjaga pandangannya...
kali terakhir aku chatting dengan dia tanya aku..apa plan aku....dan sempat aku bertanya dia ambik S****  kah? serius itu berlaku secara tidak sengaja...bagi aku pertanyaan itu adalah gangguan syaitan kerana aku tergedik jugak nak tanya dia....kenapa aku tak tanya orang lain...kenapa dia jugak aku nak tanya...aku anggap diri aku bodoh dan sudah terlanjur bicara serta mengikut kata-kata syaitan...Astaghfirullah...apa yang aku dah buat...aku tahu cara dia menjawab semacam dia sedang membenci perempuan yang tergedik nak jugak tanya soalan...

memang...memang entry ini ditujukan khas buat dia...aku tak mengharapkan dia baca sebab dia tidak tahu tentang kehadiran blog ini....tapi taktahulah kalau aku terbagi tahu...

pernah ustazah aku berseloroh....ustazah aku cakap kalau kita rasa kita nak jadikan sangat dia sebagai istri atau suami...kita boleh mintak doa dan sebutkan nama dia....dan ustazah bagi contoh dan nama yang disebut itu nama dia...aku tersentak dan gangguan syaitan menjelma....

aku tak cakap yang aku jatuh hati pada dia...tapi aku cuma boleh cakap yang aku nak cari suami macam dia dan mungkin lebih baik daripada dia...sebab aku sangat suka dengan perubahan dia....apabila jalan sentiasa menundukkan pandangan...

dan sekarang aku mendapat tahu yang dia telah membuat satu acc fb yang baru...dan aku juga mendapati hanya lelaki sahaja menjadi friend disitu...adakah dia yang aku cari??????

emel ini aku postkan kepada rakanku untuk meminta pandangannya...sempat aku makan roti dengan aiskrim...

*hoi2 kawan jangan sentap sangat baca benda nih...aku buat hanya suka2...buat novel la katakan...nantikan "dia yang aku cari" pada episod yang akan datang...tunggu tau...takda kena mengena yang hidup ataupun mati...kalau yang kena tu mungkin sikit2...

No comments:

Post a Comment