Wednesday 20 February 2013

Aku minat POLITIK sapa tau?

Assalamualaikum sahabat-sahabat sekalian...
mengikut apa yang saya tulis diatas...itu adalah luahan hati saya....orang tak tahu yang saya sangat suka mengikuti perkembangan politik di Malaysia..kekadang saya sudah boleh dijadikan medium menyebarkan politik kepada ayah saya melalui pembacaan dan penelitian di internet...tetapi ramai yang cakap tak bagus percayakan internet...mungkin segala cerita dan artikel serta video boleh diedit...yes memang betul...tapi korang percaya ke dengan cerita diutusan...sama lah jugakkan ada yang boleh dan ada yang tak...makcik-makcik yang takdak internet kat umah tu mungkin dia percaya surat khabar utusan ja kan...kalau dia tak baca pun dia akan cepat percaya dekat orang...hati diaorang dah tepu...orang bagi bantuan diorang ambil..diorang cakap orang yang bagi tu baik.."tapi kalau orang tu tak baik"....ish..ish...Astagfirullah...ini lah orang kita  suka sangat bersangka buruk....nilai keikhlasan seseorang tak boleh dinilai oleh seseorang...kerana keikhlasan itu umpama semut hitam diatas batu hitam pada kepekatan malam....

jadi kalau orang bagi bantuan sila ambil dan bersyukurlah...jangan cakap banyak..ambik jerr...hihi...anggaplah itu duit sendiri...kikiki....berterima kasihlah kepada kerajaan kerana mengembalikan wang kita...berterimakasihlah kepada pm kerana berusaha mengebalikan wang kita...jangan dok menyumpah dia taktentu hala...tolong la jangan menyumpah orang....

negeri yang ditadbir oleh pembangkang itu adalah negeri yang ditadbir kerajaan...tak..tak...maksudnya pembangkang itu adalah kerajaan kepada negeri itu...sapa tak faham tolong hiraukan sebab ini adalah fahaman aku...sebagai contoh...kat Pulau Pinang ni wang untuk pelajar emas telah diedarkan disekolah-sekolah...sapa tahu...orang tak tahu...sebab surat khabar yang pro** tak bagi tahu...so kita tak tahu....tapi tak semuanya yang dapat...tapi cuba belajar bersyukur...bersyukur sebab ada orang yang nak bagi bantuan... pelajar yang terlibat ialah mereka di tahun satu, tahun empat, tingkatan satu dan tingkatan empat....belajar bersyukur okey..

melayu bodoh...orang bagi ambiklah...apasal tak mahu ambil...aku nak cakap sekali lagi...melayu bodoh...melayu bodohhhhhhhhhhhhh....ambik hang...bodoh sungguh...maksudnya aku pun bodohkah?sebab aku melayu...tak...sesetengah orang je yang bodoh..aku tak...guru besar yang tolak bantuan nih...dia adalah bodoh....aku cakap dia bodoh...korang nak tahu....semua sekolah cina terima bantuan nih dengan hati terbuka...tapi sekolah melayu setengah ambik..setengah tak ambik...sebab guru besar bodoh sangat...fikiran sempit...mungkin guru besar diorang tu orang kerajaan ..sebab tu taknak ambik....kakak aku yang kata...jangan marah erkkk....anak menakan aku yang sekolah cina boleh dapat tapi sekolah kakak aku dan sekolah kat kamupung aku tak dapat sebab guru besar diorang bodoh...kakak yang cakap erk..hihihi...kakak aku nak try mintak untuk anak dia...ustaz kat sekolah dia cakap boleh jemakan duit tu...sebab guru besar yang berfikiran sempit pelajar-pelajar tak dapat manfaatnya....dan ibubapa menghentam sebelah pihak...nampak sangat ini tidak adil!!!

lagi satu aku nak cakap dulu penah lerr ada orang kampung aku yang nak bawak Ummi H ni masuk kampung...ayah aku kata apasal nak bawak dia ke sini...tak lain dan tak bukan sudah tentu lerr dia nak cakap pasai politik...tak de faedahye nak bawak dia mai kampung nih...datangnyer dia nak racuni fikiran makcik-makcik yang hati sudah tepu dan adenyer agenda politik ditambah pulak datangnya dia untuk menfitnah orang...ayah aku bantah arrr....tak de faedahnya nak bawak dia...okey...

sebenarnya aku merapu je tuh...hehe....merapu jerr semate-mate...awatlah aku cakap key-el..tak tentu pasai ...sapa rasa dia boleh pikiaq ..pikiaq la yerr....

*korang nak tahu aku suka Paklah
*aku kagum dengan CikDet malah penah rasa nak jadikan dia idola
*kagum aku anak Najib boleh cakap mandarin..
*kagum aku anak DSAI semuanya pakai tudung.comey2
*kagum aku dengan Nik Aziz dengan sikap kesederhanaannya
*kagum aku dengan Ng Yen2 sebab selalu sopan je pakai baju orang melayu walaupun orang cina
* ayah aku suka suara Rais Yatim

#kitakandudukdalamsatukeluargajadimarilahbersatudemiperpaduannegara.....

sekian

No comments:

Post a Comment