Friday 21 December 2012

TAJUKnya:MASIH MENCARI

Hah...Hezri kawen....
Aku menangis setelah melihat sepucuk surat dan kad jemputan perkahwinan yang dihantar rakan mayaku.Aku kenal Hezri melalui laman sosial facebook tetapi Hezri merupakan rakan sekelasku buat tiga kali berturut-turut.
Kenapa aku harus terkejut dengan berita ini.Aku sepatutnya gembira dengar pengkhabaran ini.Hati aku tiba-tiba rasa seperti kehilangan seseorang.Aku tidak pernah mengganggap Hezri istimewa.Tapi.......................................................................
Aku pernah menyebut nama Hezri dalam doaku.Aku ingin sekali dipertemukan jodoh dengan orang yang macam Hezri.Dan aku juga...................inginkan Hezri.
Aku dah banyak kongsi cerita suka dan duka aku dengan Hezri dan aku tidak tahu yang Hezri mempunyai teman wanita dan juga tidak pernah menceritakannya....

Ya Allah mengapa aku harus rasa sedih.Aku harus gembira.
Tiba-tiba deringan telefon memecah suasana suram dalam bilik.
Hezri?
Hezri menelefon aku.dan aku harus tenang mengangkatnya.
Amani aku tahu kau sedang berduka.
Berduka?Kenapa harus aku berduka?
Aku tahu tak sanggup dengan semua ini.
Apa maksud kau..
Ya.aku sebenanrnya tahu yang kau memendam perasaan terhadap aku.Aku harap kau faham.Aku sebenarnya...entahlah...tapi aku rasa ini pilihan terbaik buat aku.Ini pilihan ibuku.Aku mengharapkan kau faham tentang situasi aku.

BERSAMBUNG........HEHE

No comments:

Post a Comment