Saturday 30 June 2012

CacaMerba

hoiiiiiiiiiiiiiii....komputer aku tak boleh buka.nih yang tak syok nih..ini adalah satu amaran kepada aku supaya pergi study jangan dok asyik main internet je...aku tak suka guna laptop sebab aku tak rasa kepusan lol..

bagi sapa yang rasa dah menyampah dengan apa yang aku tulis jangan terus pembacaan anda sebab entry kali bertajuk tak dak tujuan..tak ada idea nak tulis apa tapi teringin dan rasa tergedik-gedik nak tulis sesuatu..aku tulis apa yang ada di fikiran dan perasaan aku..

kenangan di Aceh

aku sedih sangat sebab kawan aku yang dari Aceh tuh dah nak balik hari Rabu nih aku sedih sangat sebab aku tak ada masa nak bersama-sama mereka..lain lah kawan aku Sabrina siap depa duaorang nih pi tidoq rumah dia..jeles aku...ohYuni..oh Arjuna...aku tak tinggal hostel dan aku tak ada banyak masa dengan depa...waa...aku nak pergi Aceh lagi..tapi aku yakin bila aku dah kerja dan ada duit sendiri nanti aku pulak nak pi lawat depa..InsyAllah...aku yakin..kalau ada jodoh aku nak kawin dengan orang sana..hehe..tapi yang educated la..

rafiziemas.blogspot.com

semalam aku tengok Majalah 3..seres aku menjerit-jerit..bukan cerita hantu tapi cerita tentang penderma jasad..berani betul wartawan tu..aku salute lah..jasad orang mati diderma kepada kepada pelajar-pelajar perubatan di universiti di Taiwan...mereka membuat amali secara berhati-hati..dan penuh dengan adat istiadat..rasa nak nangis pun ada tengok....bagi sapa-sapa yang nak jadi doktor tuh..bersedialah main-main dengan mayat..

okey..nih nak cerita tentang lain pulak..aku kena jaga anak buah aku lah..seawal tujuh pagi umi dia hantar dia..dia dok tengah tidur sekarang..jadi, aku ambil kesempatan untuk tulis blog..aku sengaja korek-korek hidung dia supaya dia terjaga sebab aku nak main denga dia..tapi tak terjaga-jaga jugak..

semalam aku pergi kenduri..sedap jugak masakannya..tempat di sebuah restoran yang agak terkenal di PulauPinang PenMutiara..Batu Maung..wah...mewah gila restoran..cantik betui restoran..aku jumpa kawan aku yang merupakan jiran kepada kakak ipar kepada kakak aku..so, tak sangka jumpa dia..kami senyum-senyum ja...aku jumpa sorang budak perempuan yang aku rasa macam nak cubit-cubit je pipi dia..sebab segak sangat..dia suka pandang-pandang aku pastu senyum-senyum kat aku..aku tak tau apa masalah aku sehingga dia asyik tengok aku je..padahal aku syok dok tengok dia sebab segak sangat..putih..ya Allah tangan dia lembut gila tapi aku tak tahu umur dia berapa..habis la aku orang kat situ semua tahu yang aku akan SPM tahun nih..pastu ada sorang lagi lelaki nih..budak pandai tapi aku tak tahu sekarang dia belajar kat mana .... aku rasa dia perasan yang aku nih pakai baju yang sama buat kali ke berapa tah..mak aku beli kain banyak tapi tak buat-buat pun baju kurung....lebih baik aku jaga pandangan aku..so, aku selalu lupa muka lelaki yang aku terjumpa..macam si Arjuna tu lah..seres aku dah ingat-ingat lupa muka dia macam mana...

kan aku dah cakap aku bosan..dan tak tahu nak tulis apa..aku tulis apa yang dok ada dalam fikiran aku,,so sekarang aku nak bagitahu..aku nih tak pandai sangat blog-blog nih..aku juga tak pandai nak sediakan entry yang bermanfaat dan menarik..so, aku tak layak di follow..tapi aku suka lawat blog korang yang comel-comel tu..aku jugak suka komen blog korang..aku suka baca blog yang berunsurkan politik tapi serses aku tak berani komen. sebab aku takut aku tersilap cakap ..aku kan still muda tak layak campuri hal-hal orang tua.,.tapi aku still tak percaya yang blog aku nih masih ada sudi yang nak baca..tapi aku yakin yang seramai 50 follower yang aku ada tapi yang baca hanyalah dua orang dan yang pastinya adalah Apple dan Kuah Parpu..haha Parpu=Dalca..yang lain tuh aku paksa-paksa suruh baca..jahatkan aku..hehe..tapi aku percaya bukan semua entry aku diorang baca...tak apalah labu..

bloggiebiey.blogspot.com

aku rasa kini tiba saatnya aku nak bagi tahu yang aku akan berhenti sekejap dalam berblogging nih..sebab tahun nih aku nak SPM..SPM tuh penting untuk masa depan aku..ramai yang menaruh harapan kat aku..so, aku kena buat sehabis baik ..tak boleh main-main..aku sebenarnya rimas la bila orang jumpa aku cakap aku pandai..korang tengok result aku macam mana then nilai sendiri..boleh jugak aku cakap aku nih dikatakan "pandai" sebab tempias daripada nama sekolah aku yang agak popular di Pulau Pinang..ada orang cakap orang cina pon takut dengan performance sekolah nih..tapi still tak dapat tempat pertama..still ditakluki oleh orang Cina..so, tahun nih jom kawan-kawan kita buktikan yang kita ini boleh SPM tahun nih...bagi dapat first diPenang..kalahkan yang lain..
saya ingat kata-kata guru saya : kita kena cari peluang, jangan cari banyak alasan dan dalam dunia nih tak ada yang bodoh dan pandai yang ada hanyalah rajin dan malas..so, sapa rajin dia dapat..

thanx to Apple bagi tips and jawab persoalan saya~

5 comments:

  1. jgn berhenti troz tau berblog..hehe..moga berjaya SPM!!

    ReplyDelete
  2. Patutlah menghilang lama selepas post Aceh. Haha.. Semoga berjaya dengan SPM. Tips dari cikgu Bio saya dulu, orang lain boleh angkat 5 kerusi sekaligus. Jika kita tak mampu berbuat demikian, angkatlah kerusi satu persatu. Hasilnya akan tetap sama. Adakah ianya mudah difahami? Lol. Seminggu sebelum exam tidak bermakna kita tidak boleh mengubah masa depan. Semoga berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. okey saya faham...mekasih jugak~ :D

      Delete
    2. Sama2 zirah. Apple pun ucap terima kasih gak buat segala mcm kebaikan zirah buat tuk semua bnd. Lol.

      Delete