Saturday 10 March 2012

CUTI -CUTI MALAYSIA

sekadar gambar hiasan
Assalamulaikum kepada pembaca yg sudi menjengah blog ini....
yeay !! baru habis exam...paper terakhir adalah subjek kesayangan saya iaitu...
certeka..certeka...

addmath
.
.
salah
.
.
sejarah
.
.
salah jugak
.
.
english.
.
.
salah 2kali ganda
.
.
mathematics
.
.
salah lagi
.
.
biology
.
.
err...lagi la salah
.
.
habis tu??
.
.
jawab sendiri~
.
.
.
sapa tension sila katup....jangan singgah sini dah..
sebenaqnya saja nak bagi panjang...
sebab x tau nak tulis apa..

sapa bahagia bila cuti sekolah...
saya...put your hands up...put your hands up (ikut rentak lagu 2PM jangan ikut rentak lagu joget lambak pulak yerr)....xdak kena mengena

saya salah seorang orang yang paling bahagia bila cuti sekolah...sebabnya saya nih pemalas...
xxx....saya sangat RAJIN ....

tapi..tapi...tapi..
sekarang saya x bahagia lah....
bukan kerana kucin saya kawin dengan kucin jiran sebelah..tapi...

sebenarnya

.
.

saya kena pegi sekolah.. masa-8-4.30
sapa rasa letih ..angkat ketiak..hehe...
disaat orang lain sedang melayan lagu "begawan solo"
aku..??aku...perlu bangun awal dan iron baju...siap2 gi sekolah...fuhh penat la...saya xdak orang gaji yg nak tolongkan ironkan baju saya..basuhkan baju saya...pakaikan baju untuk saya,...opss lebih-lebih plak....

nak wat camnakan...SPM tahun ni kan...so,  sabo je lah...
sekrang nih saya nak positivekan apa segala barang yang saya telah tulis tadi...

saya bersyukur kerana masih bernyawa...
saya bersyukur kerana cigu adakan tuisyen..

ujian ini belum cukup berat
baru ckit ujian saya nih =0.000000001% kot

saya kena selalu pikir positive...
cigu buat camni kerna dia sayang anak murid dia..dia nak anak murid dia berjaya..
so, anak murid dia pun kena rajin macam dia la...dia sanggup tinggal anak bini/suami kat rumah kan...

................................................................................................................................................
mak saya sedang bercerita tentang sepupu saya yang baru abis STAM
mak saya cakap macam nih...

MAK : Syifaa(bukan nama sebenar) dah abis satu bab
abis satu bab tu maksudnya... (dah abis menghadapi peperiksaan besar)
peperiksaan besar tu apa?? tak kan saya nak explain jugak kot...mau bagi penampaq tapak tangan semut..

SAYA : (saya sedang fikirkan sesuatu) saya mula bersuara>> sapa kata dah abis bab..mula-mula UPSR, pastu PMR, pastu SPM, pastu STPM/STAM pastu U...pastu QEJA la pulak...jaga anak bini/laki....tak kan penah abis bab, Mak...ada gi...pasnikan UJIAN TERBESAR adalah...ujian di AKHIRAT pulak...

mak saya tersenyum tanpa mengeluarkan bunyi..hikhik...

makna kata....kita nih tak leh lari dari ujian...Ingat disebalik ujian tu ada hikmahnya...kalau kita tak mampu nak sabar..macam mana nak tempuh ujian yang berikutnya...

Kesimpulannya...berakit-rakit ke hulu , berenang-renang ke tepian..bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemuadian... kita nanges sekarang..tapi kita akan senyum kemudian..UJIAN DUNIA PUN KITA TAK MAMPU TEMPUH..BAGAIMANA PULA NAK HADAPI DENGAN UJIAN DI AKHIRAT ESOK???

FIKIR-FIKIR kan dan selamat beramal~


p/s: 1.subjek yang saya paling suka adalah fizik.
      2.ini hasil daripada breakdance jari saya..

No comments:

Post a Comment